HATHA YOGA

Hatha yoga är den mest kända formen av yoga. Man skapar, med hjälp av kroppsställningar (asana), andningsövningar (pranayama), och meditation, balans i kroppens ”energisystem” för att uppnå fysisk och psykisk hälsa och utveckling.

Hatha yoga är en mjuk form av fysisk yoga där vi inte följer en fast serie av rörelser, instruktörerna sätter ihop sina egna program på en nivå som passar varje klass

ASHTANGA YOGA

Den här Yogaformen är lite mer fysiskt utmanande och följer en fast serie av rörelser. Även här jobbar vi med andning och rörelser för att stärka och öka kroppens rörlighet och avslutar med meditation.​​

YOGA YINASA

YinYoga är en av de mest lugna formerna av yoga och i yinyogan hittar vi den efterlängtade lugn- och rokänslan och den värdefulla återhämtningen för våra kroppar. 

I yinyoga stannar vi länge i positionerna (3-5 min) för att komma åt och belasta vår bindväv och släppa på spänningar och blockeringar i kroppen. Vi yogar i ett lugnt tempo, lyssnar in kroppen i varje position. 

Även om yogan är lugn kan den kännas krävande, för både kropp och tålamod. Mellan positionerna kommer vi att återhämta oss i savasana eller “resting pose” då bindväven återfuktas och kroppen får slappna av. 

Alla kan göra yinyoga. Men är du däremot lite överrörlig ska du vara försiktig i de positioner där du kan komma riktigt långt. Då passet är stillsamt är det skönt att ha långärmad tröja och långa byxor samt strumpor för att inte bli för kall. 

INSTRUKTÖRER